Powered By Blogger

Tuesday, July 31, 2012

Menjelang 26 Tahun

Assalamualaikum...


12 tengah malam ini maka genaplah 26 tahun…
Diri ini menghirup oksigen di dunia ini
Diri ini diamanahkan oleh YANG MAHA ESA untuk menjalani kehidupan
Diri ini menjadi anak kepada pasangan Mohd Yusof dan Rohani
Diri ini menempuhi cabaran duniawi
Diri ini …….

Emm entahlah adakah masih ada lagi hari-hari yang seterusnya untuk aku?
Adakah masih ada lagi sisa nafas dari aku?
Apakah yang bakal aku hadapi pada hari-hari seterusnya?
Apakah yang aku dambakan dan harapkan bakal menjadi kenyataan dan bukan sekadar impian?
Apakah nasib aku pada hari-hari berikutnya?
Apakah ianya baik untukku?
Atau apakah ianya buruk untukku?
Dan apakah aku mampu menghadapinya?

Allah Maha Besar…

Ampunilah daku
Aku hanyalah insan hina yang berpijak di alamMU
Tidak punya apa….yang ada punya asa tapiMU punya kuasa
Aku hanya mampu berharap, memohon dan merayu yang terbaik dariMU
Tuntunlah daku kerna aku tidak mampu menghadapinya sendirian
Aku amat mengharapkan belas ihsan dariMU

Allah Maha Besar...

Terima kasih atas segalanya
Ku syukuri nikmat dariMU
Dan ku sentiasa berharap agar nikmatMU itu tidak putus disini
Dan ku juga berharap agar nikmatMU itu juga dirasai
Oleh insan-insan yang cukup bermakna dalam hidupku
Ku mengharapkan agar mereka juga memperoleh nikmat dariMU
Terutamanya kepada Mak dan Abah
Dan juga kepada A…
Ampunilah mereka
Rahmatilah mereka
Murahkanlah rezeki mereka
Dan jauhilah mereka dari anasir yang tidak baik
Semoga mereka bahagia…
Aku merayu padaMU Ya Allah…Makbulkanlah hasrat ini
Amin Ya Rabbal Alamin….

Mohd Fahmi Mohd Yusof….Selamat Ulang Tahun Hari Lahir Ke-26 


No comments:

Post a Comment